snuva och äventyr.

idag när jag vaknade mådde jag inte alls bra. näsan rann och halsen försökte ta kål på mig. beslutet att stanna hemma var nästan självklart. pappa kom hem efter att ha varit på banken en liten stund. han sa att han skulle åka in till huvudstaden och hämta ut lite teaterbiljetter, och han ville att jag skulle följa med.

jag laddade med en stor frukost innan vi skulle åka.



vi åker till skärholmen för att ta pendeln in!


när vi kommigt fram går vi direkt för att hämta ut biljetterna. stället där man hämtade ut dem va det flottaste på länge. och speciellt takkronorna!


efter det strosade vi runt lite. vi gick till topshop för att kolla efter skorna till min student. tyvärr hade dom inte kommigt in än. så vi gick till lagerhouse och kollade på fina brickor!


efter det gick vi till bengans. ibland undrar jag om jag och min pappa är släkt i huvudtaget, men när vi båda är i en skivaffär är vi precis likadana. vi kan gå runt som i trans, kolla och ta på allt tills det plötsligt har gått trettio minuter fast det bara känns som fem. och till sist när vi bestämmer oss att det är dags att gå så hittar båda något nytt och går åt olika håll igen.


när vi vaknat upp ur drömmen och är tillbaka i verkligheten igen bestämmer vi oss för att gå till gamlastan.


i gammlastan ligger min absoluta favorit affär i hela världen! sf-bokhandeln! för något år sedan brukade jag åka in varje vecka bara för att kunna gå runt där inne i flera timmar och jag kom alltid hem med en massa filmer. såklart vart det ett par saker denna gången med!


vi lyckades hitta till tintin affären med. och denna gången hade dom öppet!




efter tintin affären bestämmer vi oss för att åka hem.


tillbaka i skärholmen igen. pappa vill köpa en egen stor kopp till mig på indiska, jag hittar en mössa som jag också inhandlar!


på vägen hem stannar vi och handlar. pappa vill att jag bakar pizzan som jag gjorde hos mamma i onsdags. efter det är vi jätte mätta och det blir lite chips, torkade äpplen och apelsinjuice till efterätt! och sedan är dagen slut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0