blå och rosa hjärtformade amerikanska pannkakor med bär.

igår ville jag överaska min mamma med lite rolig och flott mat. det blev hjärtformade amerikanska pannkakor!

du behöver:
♥ 2 ½ dl vetemjöl
♥ 2 tsk bakpulver
♥ ½ tsk salt
♥ 1 msk socker
♥ 2 ½ dl mjölk
♥ 2 msk smält smör + smör till stekning
♥ 1 ägg
♥ karamellfärg
♥ bär

 

blanda alla de torra ingridienserna med en gaffel eller liknande.

häll i resten och blanda runt (ägget ska va i sist)

i med bären och karamellfärgen!


när du blandat runt dem är det dax att steka. min mamma har en liten hjärtformad stekpanna som jag använde. det är lite klurigt i börjad så använd mycket smör om det inte går så bra!


jag valde att ha på mer bär och lite sirap. kanon gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0